سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
جانبازان

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: جانبازان و ایثارگران سند مظلومیت ملت ایران در جنگ هشت ساله دفاع مقدس در مبارزه با چهل کشور جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام قدرت‌الله خرم‌روز در دیدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با تسلیت فرا رسیدن ۲۸ صفر گفت: جانبازان و ایثارگران سند مظلومیت ملت ایران در جنگ هشت ساله دفاع مقدس در مبارزه با چهل کشور جهان هستند، که بعد از جنگ توقعات و مطالبات به حقی دارند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قوانین مرتبط با خانواده شهدا و جانبازان در عرصه مسکن، اشتغال، آموزش و سلامت کم نیستند لذا توقع داریم این قوانین اجرایی شود.

وی با بیان اینکه یکی از سازمان‌های که ارتباط نزدیکی با بنیاد دارد حوزه علوم پزشکی است، افزود: پدر و مادران شهدا سرمایه‌های معنوی هستند که برخی از آنها را از دست دادیم و عده‌ای از آنها هم زمان‌گیر شدند و کمتر خانواده شهیدی است که پدر و مادر زمین‌گیر نشده باشند لذا می‌طلبد در بحث سلامت و بهداشت آنها و تجهیزات پزشکی و بستری مورد توجه باشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و مدیرکل بنیاد شهید گفت: هفته‌ای نیست که جانبازی را از دست ندهیم که پیشنهاد می‌کنم هرازچندگاهی از بیمارستان سلمان سرکشی کنید جانبازانی که آنجا هستند مطالباتی دارند که بعضی وقت‌ها این مطالبات شخصی نیست و مربوط به جامعه ایثارگری است.

وی بر انعقاد قرارداد با بیمه دی و بیمه سلامت برای رفاه جامعه ایثارگری تاکید کرد و گفت: امکان نگهداری برخی از جامعه ایثارگری در خانه نیست که دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشد.

حجت‌الاسلام خرم‌روز با اشاره به مشکلات اشتغال جامعه ایثارگری استان گفت: سهمیه قانونی جامعه ایثارگری دیده نمی‌شود که خواسته ما عمل به قانون در زمینه اشتغال جامعه ایثارگری است.

در ادامه معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۱۲ موردی وی‌آی‌پی در منزل خبر داد و گفت: در مواردی مانند وی‌آی‌پی و امداد آمبولانس کار دانشگاه علوم پزشکی را راحت کردیم که از دانشگاه انتظار مساعدت بیشتری داریم.

هرمزپور با اشاره به مشکلاتی که در شهرستان‌های گچساران با آن مواجه هستند، گفت: در زمینه آموزش سالمندی و همیار بیمار، پزشکان با ما همکاری کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد جامعه ایثارگری نیازمند خدمات بستری هستند، گفت: برای بهره‌مندی از خدمات دو کلینیک رازی یاسوج و شفا گچساران نیاز است قراردادی منعقد شود تا جامعه هدف مجبور نشوند برای دریافت خدماتی که در استان ارائه می‌شود اما تحت پوشش بیمه نیستند به استان‌های همجوار مراجعه کنند.

هرمزپور عنوان کرد: دانشگاه با بیمه دی قرارداد داشته باشد که هزینه اتاق وی‌ای‌پی از طریق بیمه تکمیلی پرداخت شود. استخدام خانواده شهدا و ایثارگران مورد توجه باشد پنج هزار و ۶۷۰ نفر از خانواده شهدا و جانبازان بیکار هستند و متاسفانه آمار بیکاران جامعه ایثارگری در حال افزایش است.

سعید جاودان‌سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: دانشگاه همواره در خدمت جامعه ایثارگری بوده و از هیچ کوششی برای خدمات‌دهی به جامعه هدف دریغ نکرده است. دانشگاه بیشتر از گذشته و با تمام وجود در خدمت جامعه ایثارگری و بنیاد شهید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha